^Do góry

Wycieczka do Zakopanego

Zakopane2

Zakopane3

"Góry są poza dobrem i złem"
                                          J.W. Goethe

W dniach od 18 do 22 maja 2015r. Stowarzyszenie „Biedronki" działające przy Zespole Szkół Specjalnych w Grójcu było organizatorem wycieczki, która była współfinansowana przez Starostwo Powiatowe w Grójcu. Wspólnie z uczniami wzięliśmy udział w pięciodniowej wycieczce do Zakopanego. Celem wycieczki było szkolenie z techniki nordic walking - to połączenie tradycyjnego marszu z techniką jazdy na nartach biegowych. Sport ten na pierwszy rzut oka wygląda niewinnie i prosto, ale żeby robić to sprawnie, trzeba poznać prawidłowe techniki chodzenia z kijkami. Po zakwaterowaniu wszyscy poszliśmy na pierwszy wspólny spacer na Krupówki. Młodzież mogła wjechać kolejką na Gubałówkę i podziwiać przepiękne krajobrazy górskie. Pogoda tego dnia była wspaniała i na górze mogliśmy zrobić wiele wspólnych zdjęć. Zmęczeni, ale pełni wrażeń wróciliśmy na obiadokolację. Następny dzień był nie lada wyzwaniem dla naszych uczniów, gdyż musieliśmy z przewodnikiem pokonać drogę nad Morskie Oko. Jest to największe i najpiękniejsze jezioro tatrzańskie. Wody Morskiego Oka otoczone są najwyższymi szczytami Tatr Polskich. Stara nazwa jeziora to Rybi Staw od żyjącego w nim pstrąga. Wszyscy po wielu trudach dotarliśmy do celu. Powrót był uwieńczeniem naszych wysiłków. Obiad w pensjonacie smakował nam bardzo, ale zmęczenie wzięło górę i wszyscy wcześniej poszliśmy spać. Następny dzień to wyjazd do Term w Bukovinie, jest to największy w Polsce kompleks basenów geotermalnych. Dzięki połączeniu leczniczych właściwości wód z doskonałą infrastrukturą basenową jest to miejsce, w którym można się doskonale zrelaksować. Nasza młodzież wspaniale wypoczęła tego dnia, gdyż ciepłe wody i zjeżdżalnie wspaniale zrelaksowały nasz umysł i ciało. Bardzo głodni i zmęczeni wróciliśmy do naszego pensjonatu. Cisza nocna nastąpiła bardzo wcześnie. Czwartek przywitał nas deszczem i chmurami. Zaopatrzeni w nieprzemakalne płaszcze wyruszyliśmy z przewodnikiem do Doliny Kościeliskiej. Niestety tego dnia deszcz zmusił nas do przerwania wędrówki w połowie drogi. Wróciliśmy do Zakopanego by zwiedzić Muzeum Tatrzańskie. Ostatni dzień naszego pobytu upłynął na zakupach upominków dla naszych najbliższych. Zmęczeni ale pełni wrażeń wróciliśmy do Grójca, gdzie czekali na nas stęsknieni rodzice. tresc