Zespół Szkół Specjalnych

Wybierz kategorię :

WIELKANOC W ZSS W GRÓJCU

Wielkanocny Pacierz
Tyle procesji z dzwonami –
tyle już alleluja –
a moja świętość dziurawa
na ćwiartce włoska się buja.
[…]
I wiem, gdy łzę swoją trzymam
jak złoty kamyk z procy –
zrozumie mnie mały Baranek
z najcichszej Wielkiej Nocy

Apele Wielkanocne stały się tradycją naszej szkoły, dlatego też we środę 16.04.2014r. cała społeczność ZSS im. ks. Jana Twardowskiego w Grójcu spotkała się na uroczystym apelu z okazji Świąt Wielkiej Nocy.

W świąteczną podróż zabrali nas uczniowie szkoły zawodowej Paulina S. i Adam B. i zaprosili wszystkich zebranych do wysłuchania programu artystycznego pt: „Polskie tradycje wielkanocne”, przygotowanego przez uczniów naszej szkoły. Na szkolnej scenie wysłuchaliśmy wyrazistych i ciekawych deklamacji naszych kolegów i koleżanek: Tomka Ż., Sebastiana P., Karola K., Sylwii P. oraz Moniki B.. Tym razem ścieżką dźwiękową zajmował się uczeń klasy III z Łukasz M., dawał sobie świetnie radę. Dekoracje uroczystości stanowiły przepiękne pisanki wykonane przez uczniów w czasie warsztatów plastycznych prowadzonych pod kierunkiem nauczycieli plastyki. Montaż słowno-muzyczny zakończył wiersz ks. J.Twardowskiego pt: „Wielkanocny pacierz”, w popisowej recytacji Pauliny S. Po czym zabrała głos Dyrektor szkoły pani Ewa Mąkosa, podziękowała artystom za piękny występ, następnie złożyła obecnym na uroczystości rodzicom, nauczycielom, pracownikom szkoły i uczniom najserdeczniejsze życzenia z okazji zbliżających się Świąt Wielkanocnych.         

W miłym, wiosennym nastroju wszyscy zebrani goście i uczniowie udali się do klas na „wielkanocny poczęstunek”.

 

Apel Apel3
Apel1 Apel2

KONKURS NA NAJŁADNIEJSZĄ PISANKĘ ROZSTRZYGNIĘTY !

Tuż przed Świętami Wielkanocnymi w Zespole Szkół Specjalnych rozstrzygnięty został cyklicznie już przeprowadzany konkurs na „Najładniejszą pisankę”. Jak co roku przygotowane przez naszych uczniów prace swymi kolorami i różnorodnością form zachwyciły wszystkich oglądających. Dokonanie wyboru i wyłonienie tej najładniejszej okazało się nielada wyzwaniem dla jury. W końcu   zdaniem komisji sędziowskiej przyznane zostały trzy równorzędne nagrody. Laureatami konkursu zostali:Julia O., Andrzej G. i Adrian M. Zwycięzcy otrzymali nagrody ufundowane przez Dyrektor szkoły p. Ewę Mąkosę. Wszystkim uczestnikom konkursu gratulujemy i zachęcamy uczniów do wspólnej zabawy z pisankową tradycją w przyszłym roku.

1 2
3 4

Wielkanocne spotkanie z rodzicami w filii nr 2

"Piękna i rodzinna jest polska Wielkanoc,
A każdy świąteczny obyczaj ma swą magiczna moc."

W tygodniu poprzedzającym Święta Wielkanocne, nauczyciele oraz uczniowie filii nr 2 w Nowej Wsi zorganizowali dla rodziców spotkanie świąteczne. Spotkanie miało charakter kultywowania tradycji wielkanocnych oraz wspólnego spotkania przy wielkanocnym stole. 

1 2

SPOTKANIE WIELKANOCNE

Zadzwoniły już dzwony,dzień nastał wesoły.
Pod święconym pieczywem, uginają się stoły.
Leży jajko święcone malowane farbami – kto też dzisiaj tym jajkiem
będzie dzielił się z nami? - M. Konopnicka

 

      Święta Wielkanocne mają bogatą tradycję. Są niezwykle barwne, towarzyszy im wiele obrzędów. O wielu wielkanocnych obyczajach pamiętamy także dzisiaj. Dzięki nim świąteczne dni są bardziej radosne. W naszej szkole co roku organizujemy spotkanie wielkanocne, na którym tradycyjnie dzielimy się jajkiem. Dzisiaj właśnie 15 kwietnia 2014roku spotkaliśmy się przy wspólnym stole. Składaliśmy sobie życzenia, zasiedliśmy do bogato przygotowanego przez rodziców, uczniów, nauczycieli świątecznego stołu, nakrytego obrusem lśniącym bielą, symbolizującą czas radości. Spotkanie odbywało się w miłej, świątecznej atmosferze. Do zobaczenia w przyszłym roku !!!

Wielkanoc Wielkanoc1

Wielkanocne kukuryku

Święta Wielkiej Nocy, to czas, kiedy możemy dać upust swym artystycznym wizjom podczas zdobienia jaj, tworzenia stroików, zajęcy, kurczaków. Jak co roku w okresie wielkanocnym, uczniowie naszej szkoły biorą udział w konkursie „Wielkanocne Inspiracje” zorganizowanym przez Gminny Ośrodek Kultury w Grójcu. Spośród wykonanych na konkurs prac, jury nagrodziło II miejscem dzieło Andrzeja G., ucznia klasy 4, oraz wyróżniło pracę Przemysława M., ucznia kl. 2 gimnazjum. Nagrodzonym serdecznie gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów.

andrzej   1

O AUTYŹMIE – WARSZTATY W ZSS W GRÓJCU

W piątek 11 kwietnia w Zespole Szkół Specjalnych w Grójcu odbyły się warsztaty pt. „Stosowana analiza zachowania w pracy z dzieckiem autystycznym”. Spotkanie zorganizowane zostało przez działające przy szkole Stowarzyszenie „Biedronki” w ramach projektu „Kwiecień miesiącem wiedzy na temat autyzmu”. W przeprowadzonych warsztatach uczestniczyło 86 osób z województwa mazowieckiego: nauczycieli przedszkoli, szkół, w tym specjalnych oraz rodziców dzieci autystycznych. Podczas warsztatów, prowadzący: Ewa Wieczorek i Marcin Gała, nauczyciele od lat na co dzień pracujący z osobami dotkniętymi autyzmem, przedstawili funkcjonowanie dziecka z tego typu zaburzeniem oraz podstawowe zasady pracy metodami behawioralnymi. Dużym zainteresowaniem, jak wynika z przeprowadzonej wśród uczestników ankiety cieszył się temat redukcji zachowań niepożądanych wśród dzieci a także kształtowanie rozwoju komunikacji. Warsztaty to jeden z etapów obchodzonego w ZSS miesiąca autyzmu. Kolejny krok to piknik integracyjny, konkurs plastyczny oraz konferencja, która odbędzie się 16 maja z udziałem wielkich autorytetów w dziedzinie pracy z dzieckiem autystycznym.

AUTYZM2   AUTYZM3

XXI REGIONALNY KONKURS RECYTATORSKI - JURKI 2014

Już od 21 lat Konkurs Recytatorski z powodzeniem promuje kulturę języka i rozpowszechnia kulturę: słowa na Mazowszu. Tegoroczny konkurs odbył się 11 kwietnia 2014r. w SOSW w pod hasłem: „WIOSENNIE, LUDOWO, KOLOROWO”

Wielkanoc
Droga, wierzba sadzona wśród zielonej łąki,
Na której pierwsze jaskry żółcieją i mlecze.
Pośród wierzb po kamieniach wąska struga ciecze,
A pod niebem wysoko śpiewają skowronki.
- Jan Lechoń

Konkurs Recytatorski jest adresowany do wszystkich, którzy chcą się zmierzyć z trudną sztuką recytacji. Co roku, bierze w nim udział kilkanaście placówek szkolnictwa specjalnego, dzieci i młodzieży z całego województwa mazowieckiego. Regionalny Konkurs Recytatorski, to impreza z wieloletnią tradycją, pobudza aktywność twórczą i odkrywa młode talenty recytatorskie. Ponadto, przyczynia się do rozwoju czytelnictwa, jest inspiracją do poszukiwań tekstów ciekawych, niebanalnych, dających recytatorom szerokie możliwości interpretacyjne, popularyzuje polską literaturę. Reprezentantki naszej szkoły zajęły miejsca: III Miejsce-ucz.kl.4 Sylwia J. Wyróżnienie-ucz.kl.2g Monika B., Paulina S. kl.1 z

Mierząc się z literaturą piękną poprzez recytację, poszerzamy skalę własnych możliwości, odkrywamy nowe znaczenia wypowiadanych słów, pomnażamy sferę wyobraźni, dostarczając słuchaczom wzruszeń i pozytywnej energii.

Jurki3   Jurki
Jurki1  Jurki4

ROK OSKARA KOLBERGA W ZESPOLE SZKÓŁ SPECJALNYCH

„Prawda patrzy w oczy, powoli się toczy, trafi,
gdzie potrzeba, choćby i do nieba.” 

             Oskar Kolberg – kompozytor i folklorysta o najbogatszym dorobku w dziewiętnastowiecznej Europie – utrwalił, w wydanych za życia 33 tomach monografii regionalnych, wierny obraz polskiej sztuki i kultury ludowej.W 2014 roku minie dwieście lat od jego urodzin (1814-1890). Rok Oskara Kolberga w naszej szkole został zapoczątkowany wystawieniem w formie zajęć bajkoterapii z wykorzystaniem dramy - bajki badacza polskiego folkloru „O chłopcu i jego piesku, kotku i lewku” w wersji współczesnej. Prowadzącymi zajęcia byli nauczyciele a biorącymi udział uczniowie naszej szkoły. Zadaniem uczniów było wędrówka z Jankiem po chleb „Hej, noga za nogą idziemy sobie drogą! Hej, nóżka za nóżką idę polną dróżką! Hej, piętka za piętką idę po chleb prędko!” Co z tej wędrówki wyniknęło i czy uczniowie pomagali Jankowi dokonywać prawidłowych wyborów to zależało od tego czy uczestnicy kierowali się dobrocią serca czy wyrachowaniem. Czy miłość, dobroć, litość, zwyciężyła, myślę, że tak, bo uczniowie naszej szkoły to osoby, które w życiu kierują się sercem i miłością do bliźnich.

       Tego typu przedstawienie dla całej szkoły miało miejsce po raz pierwszy i mamy nadzieję, że bajkoterapia w formie dramy zostanie dobrze przyjęta przez uczniów, gdyż wyzwala pozytywne uczucia, uczy tolerancji do drugiego człowieka oraz otwiera przed młodym człowiekiem wiele możliwości pokazania, że w świecie tak skomercjalizowanym istnieją wyższe wartości niż pieniądz.

Kolberg1   Kolberg2
Kolberg3   Kolberg4

WYCIECZKA DO ARESZTU ŚLEDCZEGO W GRÓJCU

Dnia 26 marca bieżącego roku Samorząd Szkolny wraz z p. Beatą L., Grażyną S. i Moniką S. zorganizował dla uczniów klas gimnazjalnych i zawodowych wycieczkę do Aresztu Śledczego w Grójcu.

      W drzwiach zostaliśmy przywitani przez pracownika-strażnika, który wpuścił nas na teren aresztu po okazaniu dowodów osobistych/legitymacji szkolnych. Musieliśmy zostawić telefony i torebki. Naszym „przewodnikiem” był p. porucznik Andrzej Ekiel, który na początku zapoznał nas z zasadami panującymi na terenie aresztu. Wstępem naszej wycieczki był film edukacyjny, pokazujący jak można trafić za „kratki”. Następnie ruszyliśmy zobaczyć wszystko na własne oczy w związku z tym towarzyszyły nam wielkie emocje. Jednak największe wrażenie zrobiła na nas wizyta w pustej celi.

     Główny cel wycieczki to realizacja programu: Profilaktyka przestępczości i demoralizacji nieletnich. Dziękujemy Panu Andrzejowi Ekielowi i  wszystkim pracownikom Aresztu Śledczego w Grójcu. Życzymy dużo wytrwałości.

Areszt Areszt1
Areszt2  Areszt3

AKCJA ZDROWIE - ROZPOCZĘTA!

        Głównym celem stomatologicznej edukacji prozdrowotnej w naszej szkole jest skupianie się na zmianie tych zachowań, które sprzyjają rozwojowi chorób jamy ustnej oraz przygotowaniu do podejmowania świadomych decyzji wpływających na stan zdrowia jamy ustnej. Aktywne postawy wobec zdrowia mogą być kształtowane u dzieci od wczesnego dzieciństwa. Działanie nauczycieli i rodziców w tym zakresie musi być zintegrowane i zgodne. Jego celem jest stwarzanie w szkole i w domu właściwej atmosfery i warunków sprzyjających zdrowiu. Praca nad higieną jamy ustnej dzieci ma więc charakter pedagogiczny, dąży bowiem do wykształcenia trwałych nawyków kulturalno – higienicznych i odpowiednich postaw wobec spraw zdrowia. Dziecku nie wystarczy, aby zdobyło pewną umiejętność czy nawyk, powinno odczuwać potrzebę ich stosowania w życiu codziennym, powinno świadomie „dbać o swoje zdrowie”. W działalności tej nie może zabraknąć rodziców, którzy będą współdziałali ze szkołą np. sprawdzając „zadania domowe” z wychowania zdrowotnego.

1   2