Zespół Szkół Specjalnych

Wybierz kategorię :

SPOTKANIE WIELKANOCNE

Zadzwoniły już dzwony,dzień nastał wesoły.
Pod święconym pieczywem, uginają się stoły.
Leży jajko święcone malowane farbami – kto też dzisiaj tym jajkiem
będzie dzielił się z nami? - M. Konopnicka

 

      Święta Wielkanocne mają bogatą tradycję. Są niezwykle barwne, towarzyszy im wiele obrzędów. O wielu wielkanocnych obyczajach pamiętamy także dzisiaj. Dzięki nim świąteczne dni są bardziej radosne. W naszej szkole co roku organizujemy spotkanie wielkanocne, na którym tradycyjnie dzielimy się jajkiem. Dzisiaj właśnie 15 kwietnia 2014roku spotkaliśmy się przy wspólnym stole. Składaliśmy sobie życzenia, zasiedliśmy do bogato przygotowanego przez rodziców, uczniów, nauczycieli świątecznego stołu, nakrytego obrusem lśniącym bielą, symbolizującą czas radości. Spotkanie odbywało się w miłej, świątecznej atmosferze. Do zobaczenia w przyszłym roku !!!

Wielkanoc Wielkanoc1

Wielkanocne kukuryku

Święta Wielkiej Nocy, to czas, kiedy możemy dać upust swym artystycznym wizjom podczas zdobienia jaj, tworzenia stroików, zajęcy, kurczaków. Jak co roku w okresie wielkanocnym, uczniowie naszej szkoły biorą udział w konkursie „Wielkanocne Inspiracje” zorganizowanym przez Gminny Ośrodek Kultury w Grójcu. Spośród wykonanych na konkurs prac, jury nagrodziło II miejscem dzieło Andrzeja G., ucznia klasy 4, oraz wyróżniło pracę Przemysława M., ucznia kl. 2 gimnazjum. Nagrodzonym serdecznie gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów.

andrzej   1

O AUTYŹMIE – WARSZTATY W ZSS W GRÓJCU

W piątek 11 kwietnia w Zespole Szkół Specjalnych w Grójcu odbyły się warsztaty pt. „Stosowana analiza zachowania w pracy z dzieckiem autystycznym”. Spotkanie zorganizowane zostało przez działające przy szkole Stowarzyszenie „Biedronki” w ramach projektu „Kwiecień miesiącem wiedzy na temat autyzmu”. W przeprowadzonych warsztatach uczestniczyło 86 osób z województwa mazowieckiego: nauczycieli przedszkoli, szkół, w tym specjalnych oraz rodziców dzieci autystycznych. Podczas warsztatów, prowadzący: Ewa Wieczorek i Marcin Gała, nauczyciele od lat na co dzień pracujący z osobami dotkniętymi autyzmem, przedstawili funkcjonowanie dziecka z tego typu zaburzeniem oraz podstawowe zasady pracy metodami behawioralnymi. Dużym zainteresowaniem, jak wynika z przeprowadzonej wśród uczestników ankiety cieszył się temat redukcji zachowań niepożądanych wśród dzieci a także kształtowanie rozwoju komunikacji. Warsztaty to jeden z etapów obchodzonego w ZSS miesiąca autyzmu. Kolejny krok to piknik integracyjny, konkurs plastyczny oraz konferencja, która odbędzie się 16 maja z udziałem wielkich autorytetów w dziedzinie pracy z dzieckiem autystycznym.

AUTYZM2   AUTYZM3

XXI REGIONALNY KONKURS RECYTATORSKI - JURKI 2014

Już od 21 lat Konkurs Recytatorski z powodzeniem promuje kulturę języka i rozpowszechnia kulturę: słowa na Mazowszu. Tegoroczny konkurs odbył się 11 kwietnia 2014r. w SOSW w pod hasłem: „WIOSENNIE, LUDOWO, KOLOROWO”

Wielkanoc
Droga, wierzba sadzona wśród zielonej łąki,
Na której pierwsze jaskry żółcieją i mlecze.
Pośród wierzb po kamieniach wąska struga ciecze,
A pod niebem wysoko śpiewają skowronki.
- Jan Lechoń

Konkurs Recytatorski jest adresowany do wszystkich, którzy chcą się zmierzyć z trudną sztuką recytacji. Co roku, bierze w nim udział kilkanaście placówek szkolnictwa specjalnego, dzieci i młodzieży z całego województwa mazowieckiego. Regionalny Konkurs Recytatorski, to impreza z wieloletnią tradycją, pobudza aktywność twórczą i odkrywa młode talenty recytatorskie. Ponadto, przyczynia się do rozwoju czytelnictwa, jest inspiracją do poszukiwań tekstów ciekawych, niebanalnych, dających recytatorom szerokie możliwości interpretacyjne, popularyzuje polską literaturę. Reprezentantki naszej szkoły zajęły miejsca: III Miejsce-ucz.kl.4 Sylwia J. Wyróżnienie-ucz.kl.2g Monika B., Paulina S. kl.1 z

Mierząc się z literaturą piękną poprzez recytację, poszerzamy skalę własnych możliwości, odkrywamy nowe znaczenia wypowiadanych słów, pomnażamy sferę wyobraźni, dostarczając słuchaczom wzruszeń i pozytywnej energii.

Jurki3   Jurki
Jurki1  Jurki4

ROK OSKARA KOLBERGA W ZESPOLE SZKÓŁ SPECJALNYCH

„Prawda patrzy w oczy, powoli się toczy, trafi,
gdzie potrzeba, choćby i do nieba.” 

             Oskar Kolberg – kompozytor i folklorysta o najbogatszym dorobku w dziewiętnastowiecznej Europie – utrwalił, w wydanych za życia 33 tomach monografii regionalnych, wierny obraz polskiej sztuki i kultury ludowej.W 2014 roku minie dwieście lat od jego urodzin (1814-1890). Rok Oskara Kolberga w naszej szkole został zapoczątkowany wystawieniem w formie zajęć bajkoterapii z wykorzystaniem dramy - bajki badacza polskiego folkloru „O chłopcu i jego piesku, kotku i lewku” w wersji współczesnej. Prowadzącymi zajęcia byli nauczyciele a biorącymi udział uczniowie naszej szkoły. Zadaniem uczniów było wędrówka z Jankiem po chleb „Hej, noga za nogą idziemy sobie drogą! Hej, nóżka za nóżką idę polną dróżką! Hej, piętka za piętką idę po chleb prędko!” Co z tej wędrówki wyniknęło i czy uczniowie pomagali Jankowi dokonywać prawidłowych wyborów to zależało od tego czy uczestnicy kierowali się dobrocią serca czy wyrachowaniem. Czy miłość, dobroć, litość, zwyciężyła, myślę, że tak, bo uczniowie naszej szkoły to osoby, które w życiu kierują się sercem i miłością do bliźnich.

       Tego typu przedstawienie dla całej szkoły miało miejsce po raz pierwszy i mamy nadzieję, że bajkoterapia w formie dramy zostanie dobrze przyjęta przez uczniów, gdyż wyzwala pozytywne uczucia, uczy tolerancji do drugiego człowieka oraz otwiera przed młodym człowiekiem wiele możliwości pokazania, że w świecie tak skomercjalizowanym istnieją wyższe wartości niż pieniądz.

Kolberg1   Kolberg2
Kolberg3   Kolberg4

WYCIECZKA DO ARESZTU ŚLEDCZEGO W GRÓJCU

Dnia 26 marca bieżącego roku Samorząd Szkolny wraz z p. Beatą L., Grażyną S. i Moniką S. zorganizował dla uczniów klas gimnazjalnych i zawodowych wycieczkę do Aresztu Śledczego w Grójcu.

      W drzwiach zostaliśmy przywitani przez pracownika-strażnika, który wpuścił nas na teren aresztu po okazaniu dowodów osobistych/legitymacji szkolnych. Musieliśmy zostawić telefony i torebki. Naszym „przewodnikiem” był p. porucznik Andrzej Ekiel, który na początku zapoznał nas z zasadami panującymi na terenie aresztu. Wstępem naszej wycieczki był film edukacyjny, pokazujący jak można trafić za „kratki”. Następnie ruszyliśmy zobaczyć wszystko na własne oczy w związku z tym towarzyszyły nam wielkie emocje. Jednak największe wrażenie zrobiła na nas wizyta w pustej celi.

     Główny cel wycieczki to realizacja programu: Profilaktyka przestępczości i demoralizacji nieletnich. Dziękujemy Panu Andrzejowi Ekielowi i  wszystkim pracownikom Aresztu Śledczego w Grójcu. Życzymy dużo wytrwałości.

Areszt Areszt1
Areszt2  Areszt3

AKCJA ZDROWIE - ROZPOCZĘTA!

        Głównym celem stomatologicznej edukacji prozdrowotnej w naszej szkole jest skupianie się na zmianie tych zachowań, które sprzyjają rozwojowi chorób jamy ustnej oraz przygotowaniu do podejmowania świadomych decyzji wpływających na stan zdrowia jamy ustnej. Aktywne postawy wobec zdrowia mogą być kształtowane u dzieci od wczesnego dzieciństwa. Działanie nauczycieli i rodziców w tym zakresie musi być zintegrowane i zgodne. Jego celem jest stwarzanie w szkole i w domu właściwej atmosfery i warunków sprzyjających zdrowiu. Praca nad higieną jamy ustnej dzieci ma więc charakter pedagogiczny, dąży bowiem do wykształcenia trwałych nawyków kulturalno – higienicznych i odpowiednich postaw wobec spraw zdrowia. Dziecku nie wystarczy, aby zdobyło pewną umiejętność czy nawyk, powinno odczuwać potrzebę ich stosowania w życiu codziennym, powinno świadomie „dbać o swoje zdrowie”. W działalności tej nie może zabraknąć rodziców, którzy będą współdziałali ze szkołą np. sprawdzając „zadania domowe” z wychowania zdrowotnego.

1   2

Powitanie wiosny w Bądkowie

,,Marzanno, marzanno ty zimowa panno, Dziś cię pożegnamy, wiosnę powitamy”

Jak tradycja każe w dniu 21 marca powitaliśmy pierwszy dzień wiosny. Tego dnia wszyscy wspólnie tworzyliśmy Marzannę oraz zapoznaliśmy się z tradycją i zwyczajem związanym z jej pożegnaniem. Następnie, w rytm rymowanki ,,Marzanno, Marzanno ty zimowa panno, dziś cię pożegnamy, wiosnę powitamy” wyruszyliśmy w barwnym korowodzie wokół naszej szkoły. Wszystkie dzieci oraz panie nauczycielki miały okazję osobiście pożegnać Marzannę, poprzez polanie jej wodą. W czasie drogi szukaliśmy oznak wiosny, których w tym słonecznym, ciepłym dniu nie brakowało. Na koniec wróciliśmy do szkoły, gdzie nasze obserwacje zwiastunów wiosny wyraziliśmy w pracy plastycznej.

1   2
3  5

KWIECIEŃ MIESIĄCEM AUTYZMU W ZSS GRÓJEC

Zespół Szkół Specjalnych im. ks. J. Twardowskiego w Grójcu  ul. Polna 17

 „Gdyby każdy miał to samo, nikt nikomu nie byłby potrzebny." (ks. J .Twardowski)

thumb Logo thumb autyzm

Kwiecień to Światowy Miesiąc Wiedzy o Autyzmie. W Europie żyje około 5 mln osób z autyzmem. W Polsce wiemy o 1 przypadku na 300 urodzonych dzieci. Aby wyrazić solidarność z osobami z autyzmem w tych dniach cały świat staje się niebieski. Niebieska jest Opera w Sydney oraz Pałac Kultury i Nauki w Warszawie. Niebieski staje się również Zespół Szkół Specjalnych im. ks. Jana Twardowskiego w Grójcu, w którym uczy się 37 uczniów z autyzmem.

Zespół Szkół Specjalnych im. ks. Jana Twardowskiego w Grójcu wpisując się w Światowe Obchody Miesiąca Wiedzy o Autyźmie zaplanował:

  • warsztaty dla nauczycieli, rodziców i osób zainteresowanych tematyką. „Stosowana analiza zachowania w pracy z dzieckiem autystycznym” 11 kwietnia 2014 r.

  • konkurs plastyczny pt. „Inny świat ...” kierowany do uczniów szkół podstawowych i przedszkoli (regulamin dostępny na stronie www.szkolaspecjalna.grojec.pl, termin nadsyłania prac do 17 kwietnia 2014 r.)
  • przeprowadzenie lekcji wychowawczych i rozmów z dziećmi na temat autyzmu w zgłoszonych szkołach (materiały do pobrania na stronie Fundacji Synapsis http://synapsis.org.pl/zaangazuj-sie/kampanie-i-akcje/aktualne/poznaj-marie
  • piknik integracyjny: rozstrzygnięcie konkursu plastycznego, zabawy dla najmłodszych, panel dyskusyjny dla rodziców i nauczycieli 29 kwietnia 2014 r.

konferencję naukową z wykładem prof. dr hab. Ewy Pisuli (Uniwersytet Warszawski) 16 maja 2014 r. (formularz zgłoszeniowy oraz warunki uczestnictwa dostępne na stronie www.szkolaspecjalna.grojec.pl od 1 maja 2014 r.)

* w celu zgłoszenia placówki do udziału w obchodach Światowego Miesiąca Wiedzy o Autyźmie, należy wypełnić formularz zgłoszeniowy, który dostępny jest na stronie internetowej szkoły www.szkolaspecjalna.grojec.pl w zakładce strona główna i przesłać go drogą mailową, faxem lub pocztą na adres szkoły do dnia 10.04.2014 r.

* dodatkowych informacji udziela koordynator p. M. Gała nr tel. 505217127

docprogram_warsztaty.doc

docformularz_zgloszeniowy.doc

docRegulamin_konkursu_plastycznego.doc 

 

PODSUMOWANIE SZKOLNEGO KODEKSU ZACHOWAŃ

      Tradycją już w naszej szkole stało się podsumowywanie Szkolnego Kodeksu Zachowań. W tym roku szkolnym w I semestrze największą liczbę kulek zielonych uzyskali następujący uczniowie: I miejsce Sebastian S. kl.6 – 26 kulek II miejsce Kinga M. kl. 6 – 25 kulek III miejsce Monika B. kl. 1/3 g – 17 kulek.

     Nagrodą było przekazanie Listu Gratulacyjnego dla rodziców dzieci oraz słodycze. Natomiast 100 % frekwencję w I semestrze roku szkolnego 2013/2014 uzyskali następujący uczniowie: Michał Cz. 1 Ug, Zbigniew M. 3 Ug, Adam B. 1 z, Malwina S. 2 z, Łukasz M. 3 z, Dominik D. 6 p

      Uczniowie także zostali nagrodzeni słodyczami. Wszystkim nagrodzonym serdecznie gratulujemy
kodeks1   kodeks2