Zespół Szkół Specjalnych

Wybierz kategorię :

Z WIZYTĄ W MUZEUM NARODOWYM W WARSZAWIE

4 kwietnia br. odbyła się szkolna wycieczka do Muzeum Narodowego w Warszawie. Uczniowie ZSS w Grójcu należą do Grona Przyjaciół MNW dlatego też lekcje muzealne odbywają się cyklicznie, stanowią miejsce stałego, bliskiego kontaktu ze sztuką.

Tym razem tematem zajęć była „Warszawa - miasto legend, historii i ludzi”. Sympatyczna Pani Przewodnik poprowadziła nas po muzeum, gdzie wspólnie odbyliśmy podróż w minione czasy, po Warszawie Stanisława Augusta Poniatowskiego-ostatniego króla Polski. Wspólnie podziwialiśmy obrazy wybitnych malarzy: B. Canaletta i A. Gierymskiego oraz wykonywaliśmy ćwiczenia edukacyjne.  Na płótnie pędzla Mistrza B. Cannaletty obserwowaliśmy XVIII wieczną Warszawę, z centralną budowlą - Zamkiem Królewskim. Opisywaliśmy mieszkańców ówczesnej stolicy, ich stroje i zajęcia. Naszym zadaniem było odnalezienie na obrazie postaci Króla Polski. Zadanie to młodzież wykonała błyskawicznie, uczniowie popisali się niezwykłą spostrzegawczością i zręcznością. Następnie odbyliśmy spacer po Trakcie Królewskim, odwiedzając posiadłości Stanisława Augusta Poniatowskiego: Zamek Królewski - Pałac w Łazienkach- Pałac w Wilanowie. Po czym spoglądając na obraz pt: „Cyrk” poczuliśmy się tak , jak na występie artystów cyrkowych. Niestety nasza podróż dobiegała końca, na zakończenie fascynującej wędrówki podziwialiśmy Warszawę zaprezentowaną przez A. Gierymskiego z niezapomnianą „Pomarańczarką” i zaznaczyliśmy na mapie miejsca związane z obrazami, które poznaliśmy w trakcie lekcji muzealnej. Pani Przewodnik podała nam również nazwy potraw wywodzących się z kuchni warszawskiej: wuzetka, flaki i pańska skórka, a mieliśmy z tym duży kłopot. Uwieńczeniem spotkania była wspólna fotografia: młodzieży, nauczycieli oraz Pani Przewodnik. To była bardzo ciekawa i interesująca przygoda…